در قسمت های قبل به کاربردهای واقعیت مجازی اشاره شد در این بخش به معرفی یکی از مراکز افتتاح شده به منظور استفاده از واقعیت مجازی در صنعت بازی های رایانه ای پرداخته میشود. هدف از بازیهای واقعیت مجازی این است که بازیکننده در دنیای درون بازی غرق شود و تجربهی کاملا متفاوت، منحصربهفرد و بسیار هیجانانگیزی از بازی را به دست آورد. البته بازیکننده این دنیا را در حالی که روی خیلی راحت روی مبلمان خانه نشسته تجربه میکند. اما تجربهی دنیای بازی به صورتی که گویا واقعا در آن حضور دارید به مراتب هیجانانگیزتر و شگفتانگیزتر است.
تماشا کنید: مرکز بازی واقعیت مجازی
توضیحات فیلم:
یک مرکز “پرسهزنی بازی” برای اولین بار در ملبورن استرالیا راهاندازی شده که Zero Latency نام دارد. این مرکز در اصل یک انبار بزرگ به مساحت 427 متر مربع بود که اکنون به یک مرکز بازی تبدیل شده است. مرکز Zero Latecny به تعداد 129 دوربین چشمی پلی استیشن مجهز است. بازیکنندگان هدستهای واقعیت مجازی «آکیولس ریفت» (Oculus Rift) به سر میگذارند، یک کوله محتوی مینیکامپیوتر Alienware آلفا به تن میکنند تا نیروی آکیولس ریفت را تامین کند، تعدادی از دوربینهای چشمی پلی استیشن هم به خود بازیکنندهها نصب میشود.